سردار میرشکار: اگر هنرمندان هر جامعه در عرصه‌های مختلف هنری وارد نشوند این حوادث عظیم تاریخ‌ساز ابتر و ناقص می‌ماند

سردار علیجان میرشکار یکی فرماندهان هشت سال دفاع مقدس و جبهه مقاومت در اختتامیه نخستین جشنواره فرهنگی و هنری طاها ستاره شمالی ویژه استان‌های شمالی کشور، اظهار کرد: برخی حوادث برای یک شهر، استان، کشور و تمدن تاریخ‌ساز است و اگر هنرمندان هر جامعه در عرصه‌های مختلف هنری وارد نشوند این حوادث عظیم تاریخ‌ساز ابتر و ناقص می‌ماند.

سردار میرشکار

وی با بیان اینکه هر کجا هنرمندان برای تاریخ جامعه و حوادث ارزش گذاشتند برای جوامع مختلف ماندگار می‌شود، افزود: باید برای حوادث تاریخی ورود درست و عمیق داشته باشیم و اگر فقط به شاخه و برگ آن پرداخته شود امکان تحریف و استفاده به نفع دشمن وجود دارد.

میرشکار یادآور شد: باید به حوادثی همانند ششم بهمن عمیق، علمی و ژرف پرداخته شود همچنین باید دید چرا در آن برهه از زمان، بین این همه گروهک‌ها کمونیست‌ها شمال کشور و آمل را انتخاب کردند و چرا کمونیست‌ها برای حمله به شمال میدان‌دار بودند.

این فرمانده جبهه مقاومت گفت: حماسه اسلامی ششم بهمن در نخستین روزهای پیروزی انقلاب اسلامی در مقطعی بوده که انقلاب و اسلام ناب به دنیا معرفی شد تا لیبرالیسم و کمونیست به چالش کشیده شوند.

میرشکار با بیان اینکه دشمنان با جنگ نرم و شناختی به کشورمان ورود پیدا کردند و پس از آن دست به جنگ نیمه سخت و جنگ هشت ساله زدند، تصریح کرد: در جنگ تحمیلی کشور نیاز به وحدت و یکپارچگی داشت و در آن زمان جنگ نیمه سخت در کردستان، خوزستان و شمال کشور ایجاد شد البته این مهم برای برهم زدن وحدت، یک دست بودن و یکپارچگی مردم بود تا به فکر براندازی باشند.

  نظرات